– Obecnie organizacje na całym świecie stawiają czoła największemu od 12 lat niedoborowi pracowników i blisko połowa firm zgłasza trudności ze znalezieniem odpowiednio wykwalifikowanych kandydatów. W odpowiedzi na tę sytuację organizacje coraz częściej inwestują w technologie, które mają im pomóc przyciągnąć największe talenty. Wdrożenie technologii HR powinno rozwiązać istniejące problemy, a nie być celem samym w sobie. Technologie HR są wartością dodaną tylko wtedy, jeśli stoją za nimi kreatywni ludzie, którzy potrafią wykorzystać w pełni ich potencjał i wiedzą, jak dzięki nim rozwiązać istniejące problemy – mówi Iwona Janas, dyrektor generalna w ManpowerGroup.

W ujęciu globalnym, wśród dostępnych rozwiązań technologicznych, najczęściej wykorzystywane przez kandydatów do poszukiwania ofert pracy są reklamy w mediach społecznościowych – średnia globalna wynosi 31%, a najwyższy wynik w grupie analizowanych krajów uzyskano w Brazylii – 44%. Aplikacje mobilne globalnie wykorzystuje 17% kandydatów, najwięcej w Indiach – 38%. Indie przodują również w wymianie przez kandydatów wiadomości tekstowych z firmą – korzysta z nich 24% badanych, podczas gdy średnia globalna wynosi 11%.

Kandydaci cenią relacje

Mimo że kandydaci zarówno w Polsce, jak i na świecie chętnie korzystają z nowoczesnych rozwiązań technologicznych, to wciąż przykładają dużą wagę do budowania relacji międzyludzkich i bezpośrednich spotkań z rekruterami. Większość kandydatów poproszona o wskazanie jednej preferowanej formy poszukiwania pracy wybrała właśnie bezpośrednie spotkania w formie rozmów kwalifikacyjnych – powiedziało tak 30% kandydatów w Polsce i 26% na świecie. Wysoki wynik dla preferencji kandydatów uzyskało samodzielne wyszukiwanie informacji o nowej pracy w internecie (25% dla Polski vs. 24% dla świata), wykorzystywanie do tego celu reklam w mediach społecznościowych (8% vs. 12%) lub aplikacji mobilnych (8% vs. 7%).

– Kontakt z drugim człowiekiem zawsze będzie miał ogromny wpływ na doświadczenia kandydata, a odpowiednie podejście do technologii powinno pozytywnie wpływać na jakość tych doświadczeń. Pracodawcy, którzy za pomocą nowych technologii przekazują swoją kulturę organizacyjną, wizerunek i markę powinni pamiętać, że nic nie zastąpi bezpośredniego spotkania i nawiązania relacji z kandydatem. Rozwiązania technologiczne to tylko narzędzie, najistotniejsze jest wciąż dostarczenie spersonalizowanego przekazu. Bezpośredni kontakt z organizacją może ją wyróżnić spośród innych i zapisać się w coraz bardziej zautomatyzowanym doświadczeniu pracownika – dodaje Iwona Janas.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.