Co mówi o tobie internet?

Szukasz pracy? Przejrzyj swoje profile w sieci i sprawdź, co mówi o tobie internet. Zdecydowana większość rekruterów (wedle mojego badania, ponad 80%) zajrzy na twój główny profil społecznościowy (prawdopodobnie Facebook) po otrzymaniu CV. W Stanach co trzeci kandydat nie otrzymuje pracy, ponieważ pracodawcy nie przypadło do gustu to, co znalazł w sieci. W Polsce dotyczy to aż 71% kandydatów! Spodziewaj się też odwiedzin na GoldenLine.pl - w ten sposób rekruterzy weryfikują prawdziwość twojego życiorysu i szukają rekomendacji. Pierwszym krokiem będzie jednak pewnie wyszukiwanie ciebie.

Google

Jeśli jeszcze tego nie robiłeś - wpisz swoje imię i nazwisko i zobacz co znajdzie o tobie potencjalny pracodawca w najpopularniejszej wyszukiwarce. Jeśli nie jesteś zadowolony z efektów, masz dwie możliwości - pierwsza to wykorzystanie specjalnego formularza Google do zgłaszania, że chcesz usunąć swoje dane z wyszukiwarki. Pamiętaj, że jest to proces usuwający wszystko. Drugie rozwiązanie to praca nad pozycjonowaniem siebie w sieci, czyli promowaniem tych treści o sobie, które uważasz za najodpowiedniejsze.

Profile społecznościowe

Zadbaj o pewną spójność. Trudno, żeby w Goldenline kreować się na dojrzałego i spokojnego pracownika, a na Facebooku dodawać publicznie zdjęcia z ostro zakrapianych imprez. Nie oznacza to, że nie można publikować prywatnych treści - wręcz przeciwnie, jednak zawsze powtarzam, żeby nie dodawać niczego, czego nie chcielibyście mieć na tablicy obok swojej twarzy i nazwiska. Prawie 90% moich badanych zagląda na inne profile niż Facebook, a Goldenline zajmuje tam drugie miejsce - odwiedza go jedna czwarta badanych.

Wyróżnij się

Najczęściej, jeśli aplikujesz na wybrane stanowisko, musisz pokonać setki innych osób. Część z nich ma gorsze kwalifikacje, ale jak pokonać tych, z podobnymi lub lepszymi? Daj się zapamiętaj, wyróżnij się na tle tłumu. Podkreśl swoje nietypowe atuty. To nie wymaga kosmicznych umiejętności - poznaj siebie i bądź autentyczny.

Jesteś wyjątkową marką - pamiętaj o tym. Bądź ekspertem

Dzięki social media możemy zadbać o swój status ekspercki jeszcze przed rozpoczęciem pracy. Prowadzenie bloga, vloga czy udzielanie się np. na grupach dyskusyjnych na Facebooku czy Goldenline pozwala pokazać się z innej strony i zaprezentować wiedzę czy umiejętności. Poświęć trochę czasu i zaangażowania, a pracodawcy sami zaczną się do ciebie zgłaszać. Wizerunek, który budujemy w sieci jest bardzo ważny. Często zanim pracodawca nas pozna osobiście, wie już o nas wiele z sieci. To czy przejdziemy kolejny etap rekrutacji, zależy od nas. Szkoda tracić szansę, zanim tak naprawdę się ją będzie miało.

Monika Czaplicka w GoldenLine

Monika Czaplicka

W branży social media działa od 8 lat. Pra­cuje w swojej agencji Wobuzz dla klien­tów z róż­nych dzie­dzin, przez lata zaj­mo­wała się mar­ke­tin­giem szep­ta­nym oraz przy­go­to­wy­wa­niem stra­te­gii mar­ke­tin­go­wych, ale jej fascy­na­cją pozo­stają wyzwa­nia, takie jak kry­zysy w mediach spo­łecz­no­ściowych. Pro­wa­dzi fan­page „Kry­zysy wybu­chają w week­endy” oraz bloga cza​plicka​.eu, gdzie pisze o zagwozd­kach i kot­kach. Zobacz Monikę na GoldenLine!

Zobacz inne moje wpisy

Podziel się opinią

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.