Dla 58 proc. badanych rozmowy w pracy to relaks, ale aż 23 proc. stwierdziło, że ich dekoncentrują. Prawie co piąty pracownik (19 proc.) uznał, że rozmowy w żaden sposób na nich nie wpływają – ani pozytywnie, ani negatywnie. Kto w pracy rozmawia częściej – kobiety czy mężczyźni? Z sondażu wynika, że panie – tak odpowiedziało 61 proc. ankietowanych.

Ulubionym tematem kobiecych rozmów są „problemy osobiste” – rodzinne, uczuciowe czy zdrowotne. Taką odpowiedź zaznaczyło 76 proc. ankietowanych. Aż 65 proc. spośród badanych kobiet odpowiedziało, że w pracy chętnie rozmawia także o… „pracy”. Na najniższym stopniu podium znalazły się tematy „kuchenne” z rezultatem 63 proc.

Z proponowanych odpowiedzi (możliwość wielokrotnego wyboru), najmniej głosów oddanych zostało z kolei na tematy: „religii” (11 proc.), „literatury” (14 proc.) oraz „muzyki” (16 proc.). Na ulubione tematy męskie – „sport” i „politykę” – zagłosowało kolejno 39 proc. i 31 proc. pań.

Wśród mężczyzn dysproporcja między pierwszym, a kolejnymi miejscami jest zdecydowanie większa. Aż 83 proc. z nich najchętniej w pracy rozmawia o „sporcie”. Sklasyfikowana na drugim miejscu „polityka” zebrała aż o 22 proc. głosów mniej, „filmy i seriale” – aż o 24 proc. mniej (3. miejsce). Podobnie jak u kobiet, najmniej ankietowanych odpowiedziało, że chętnie rozmawia o „religii” (7 proc.), „literaturze” (11 proc.) oraz „muzyce” (19 proc.).

Z ulubionych tematów kobiet, największym zainteresowaniem wśród panów cieszy się „praca” – wybrało go 51 proc. ankietowanych, najmniejszym – „problemy osobiste” (27 proc.), które jednocześnie okazały się tematem z największą dysproporcją w głosach między kobietami i mężczyznami – 49 proc. W tej klasyfikacji drugie miejsce zajął „sport” z różnicą na poziomie 44 proc. głosów. Najbardziej zgodni w kontekście zainteresowania głosujący okazali się w tematach „literatura” i „muzyka”, w obu przypadkach różnica wynosiła jedynie 3 proc.

Dariusz Michalski, prezes HR Global Group: Rozmowy w pracy były, są i będą jednym z kluczowych elementów budowania pozytywnej atmosfery w każdej firmie. Z sondażu jasno wynika, że zdecydowana większość z nas lubi rozmawiać ze swoimi współpracownikami, a dodatkowo – dla większości jest to dobra forma relaksu. Natomiast informacja o tym, że ¼ z nas rozmowy dekoncentrują, to czytelny sygnał, że kluczowe jest wyczucie czasu – kiedy rozmawiać w pracy można, a kiedy przede wszystkim skupić się na pracy samej w sobie.

 

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.