Na co rekruterzy zwracają uwagę podczas selekcji CV

Jak pokazuje badanie przeprowadzone przez serwis The Ladders, rekruter potrzebuje jedynie sześciu sekund na zapoznanie się z aplikacją, aby podjąć decyzję, czy kandydat przejdzie do kolejnego etapu rekrutacji. Aplikacje, które są kompletnie nieadekwatne na dane stanowisko, tzw. nietrafione, zostają bardzo szybko odrzucone przez rekruterów. Na te interesujące, z reguły poświęcają więcej czasu niż sześć sekund.

Aby spośród wielu nadesłanych aplikacji, właśnie twoje CV przykuło uwagę, warto wiedzieć, że rekruterzy:

1. Weryfikują wymagania zawarte w ogłoszeniu rekrutacyjnym.

Jeżeli w ofercie pracy znalazły się następujące wymagania: dwuletnie doświadczenie w sprzedaży B2B, znajomość języka angielskiego oraz pakietu MS Office, rekruter na pewno sprawdzi, czy aplikacja zawiera każdy z tych elementów.

2. Sprawdzają na jakich stanowiskach i w jakich firmach kandydat pracował.

Zapoznając się z tymi informacjami osoby rekrutujące sprawdzają, czy kandydat miał już doświadczenie w pracy na analogicznym stanowisku oraz w firmach o podobnym profilu. Dodatkowy opis zakresu zadań umożliwia rekruterowi sprawdzenie za co dokładnie kandydat był odpowiedzialny. Jeżeli twoja ścieżka kariery jest już bogata – skup się na szerszym opisaniu kilku wybranych stanowisk, które mogą być najistotniejsze w ramach danej rekrutacji.

3. Liczą czas zatrudnienia.

Rekruterzy często sprawdzają jak długo kandydat był zatrudniony u poszczególnych pracodawców. Sygnałem ostrzegawczym są zbyt częste zmiany pracy. Zdarza się, że dla osoby rekrutującej jest to czynnik dyskwalifikujący. Jeżeli pomimo tego aplikacja zostanie wybrana, a kandydat otrzyma zaproszenie na spotkanie – rekruter na pewno będzie dociekał powodów częstych zmian pracodawcy. Warto przygotować się na te pytania!

4. Szukają słów kluczowych.

Rekruterzy sprawnie znajdują w tekście słowa, które są dla na nich kluczowe z perspektywy danego stanowiska. Często z fragmentami, które je zawierają zapoznają się bardziej wnikliwie. Szukając pracy np. w sprzedaży nasyć swoją aplikację słowami: B2B, target, kluczowi klienci, długofalowe relacje.

5. Doceniają czytelność dokumentów.

Czytelne, estetyczne i dobrze sformatowane CV na pewno ułatwi pracę rekruterowi oraz pozwoli sprawnie zapoznać się z najważniejszymi informacjami. Wyróżnij poprzez wytłuszczenie tekstu fragmenty, na które chcesz skierować wzrok rekrutera.

Milena Zubek

Milena Nowotniak

Specjalistka ds. rekrutacji w Grupie medialnej Agora. Swoją przygodę z Agorą rozpoczęła od programu praktyk Ucz się od Najlepszych. Była współodpowiedzialna za stworzenie strony: kariera.agora.pl. Absolwentka Psychologii SWPS oraz Administracji PW. Zobacz Milenę na Goldenline.

Zobacz inne moje wpisy

Podziel się opinią

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.