GoldenLine w biznesie
GoldenLine to serwis pomagający spotkać się rekruterom i kandydatom w jednym miejscu. Jednakże przede wszystkim to jedno z mediów społecznościowych, które pozwalają kontaktować się z szerszą społecznością poprzez networking. Dlatego z powodzeniem może być on wykorzystywany do rozwoju biznesu. Poniżej kilka wskazówek jak to zrobić. Uzupełnij profil Każdy biznesmen doskonale wie, że spotkanie z klientem należy zacząć od dobrego przygotowania. W kontekście GoldenLine jest to założenie oraz uzupełnienie swojego profilu. Powinny pojawić się na nim najważniejsze słowa kluczowe, po których klienci sami będą mogli ciebie znaleźć. Bardzo często to właśnie od strony klienta wyjdzie pierwszy kontakt - w wyszukiwarkę Google wpisze on np. ubezpieczenia sprzedaż kontakt”, po czym na pierwszych stronach pojawią się profile z GoldenLine, w tym twój. Stanie się tak tylko wtedy, jeśli będziesz dbać o profil, wówczas będzie on widoczny dla wyszukiwarki. Co zatem powinno się na nim pojawić? Dla przykładu prześledzimy profil jednego z naszych kolegów z działu Sales, który jest specjalistą od biznesowego wykorzystania GoldenLine. 1. Słowo kluczowe - sprzedaż”, aby nie było wątpliwości, że to tym się zajmuje. Sama nazwa stanowiska może być czasem myląca, Jacek zajmuje się sprzedażą, choć jego stanowisko (Market Development Manager) niektórym kojarzy się z działem R&D. Możesz ten obszar podać w swoich umiejętnościach lub wybrać Sprzedaż” na liście branż, kiedy się rejestrujesz. Wpisz słowa kluczowe na profil 2. Specjalizacja - podaj słowa kluczowe związane z tym, co sprzedajesz. Sama nazwa firmy to za mało - klienci najczęściej będą szukać cię po nazwach produktów i obszarach, a nie po konkretnych markach. Na profilu Jacka pojawiły się Rekrutacja” oraz Employer branding”, czyli dwa obszary, których dotyczą oferowane przez GoldenLine narzędzia. 3. Dane kontaktowe - znacznie ułatwią kontakt z tobą. Jacek podał tylko adres mailowy, ale możesz także dodać np. numer telefonu, skype id czy adres swojej strony internetowej. Najlepiej, gdy zapiszesz je w sekcji Podsumowanie zawodowe” na profilu - będą widoczne zaraz pod zdjęciem. Daj na siebie namiaryUdzielaj się na forum Zgodnie z naszym regulaminem na forum nie można zamieszczać typowej prezentacji swoich usług czy produktów, jednak w przypadku niektórych grup poświęconych sprzedaży pojawiają się tematy dotyczące szeroko rozumianej współpracy biznesowej, np. Wszelkie propozycje współpracy biznesowej” w grupie Sprzedaż”. Warto na bieżąco zaglądać w takie miejsca. Niekiedy w grupach tematycznych sami potencjalni klienci zamieszczają informację, że szukają usługodawcy. GoldenLine w biznesie Grupy to także bardzo dobry sposób na zwrócenie uwagi na swoją osobę. Wdrażasz w firmach systemy CRM? Odnajdź grupę poświęconą CRM, dołącz do niej i zamieszczaj merytoryczne wypowiedzi, udzielaj podpowiedzi innym członkom grupy. Stworzysz w ten sposób wizerunek eksperta w danej dziedzinie, a przy okazji zwiększysz świadomość swojej marki wśród osób zainteresowanych tematem. Czyli tych, na których zależy ci najbardziej. Nawiąż kontakty biznesowe Pozostań w kontakcie Większość użytkowników poprzestaje na stworzeniu swojego profilu oraz promocji siebie w grupach tematycznych. Jednak to jeszcze nie wszystkie możliwości GoldenLine. Warto skorzystać ze społecznościowego charakteru serwisu i zadbać o odpowiedni networking. Znajdź swoich klientów i współpracowników z poprzednich miejsc pracy, zaproś ich do znajomych w GoldenLine. Im więcej znajomych, tym większy zasięg oddziaływania, m.in. dzięki tablicy. Wszystkie informacje, które na niej opublikujesz, będą widoczne dla twoich znajomych na stronie głównej, zaraz po zalogowaniu do serwisu. Dbaj o tablicę, publikuj wpisy, które nawiązują do twojej oferty, nowości w firmie czy, jak Jacek, do ciekawych informacji branżowych. Dzięki temu będziesz na bieżąco w świadomości swoich klientów. Kiedy będą potrzebować oferowanych przez ciebie produktów czy usług, w pierwszej kolejności pomyślą właśnie o tobie. GoldenLine pomaga w rozwoju kariery rozumianym nie tylko jako zmiana pracy, ale także wsparcie działań w obecnej. Klienci o wiele łatwiej będą mogli cię znaleźć, poznać szczegóły oferty, a także pozostać z tobą w kontakcie. Same korzyści! Zatem nie trać czasu i śmiało wykorzystuj GoldenLine na co dzień.
Alicja Arndt

Alicja Arndt

Manager ds. Edukacji i Wsparcia Klientów. W GoldenLine odpowiedzialna za szkolenia oraz porady w zakresie HR. Absolwentka Stosunków Międzynarodowych, a obecnie doktorantka w Szkole Głównej Handlowej. W wolnym czasie zajmuje się bodypaintingiem oraz planowaniem kolejnych podróży do Indii.
Zobacz Alicję na GoldenLine!

Zobacz inne moje wpisy

Podziel się opinią

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.