ZMLBPIOGTD

Rynek pracy nieustannie się zmienia. Żyjemy w czasach gdzie problemem staje się nie tylko znalezienie satysfakcjonującej nas pracy, ale także odpowiedzenie sobie na szereg pytań, jak powinna wyglądać nasza wymarzona praca. Firmy o silnej pozycji na rynku coraz częściej dostrzegają, jak ważne  jest pozyskanie do pracy utalentowanych, zmotywowanych i samodzielnych ludzi o odpowiednich kompetencjach, dlatego coraz większą wagę przykładają do budowania marki pracodawcy. Im bardziej pracodawcy konkurują o pracownika, tym większa jest różnorodność ofert w zakresie wynagrodzenia, pakietów motywacyjnych, możliwości rozwoju i wielu innych. Tak samo jak marka pracodawcy, określana często jako employer branding pomaga pracodawcy pozyskać pracowników, jakich mu potrzeba, tak samo ty dzięki odpowiednio budowanej marce personalnej możesz dać sobie szansę na wymarzoną pracę. Stajesz się wyjątkowy Jako kandydat do pracy posiadasz pewne określone umiejętności, doświadczenie oraz wiedzę, której potrzebuje potencjalny pracodawca. To wszystko czyni Cię interesującym kandydatem, jednak dopiero jako marka personalna wnosisz znacznie bardziej unikatową wartość dodaną, którą trudno znaleźć u konkurentów. Podobnie jest z produktami, choć większość telefonów posiada bardzo podobne cechy i spełnia te same funkcje, wielokrotnie częściej to właśnie marka decyduje o zakupie tego konkretnego modelu. Marka, która często wywołuje w nas pozytywne emocje, sprawia, że lepiej postrzegamy siebie i za to jesteśmy gotowi zapłacić dodatkowe pieniądze. Pomyśl zatem jaka powinna być twoja marka, by pracodawca poczuł się wyjątkowo, dzięki temu, że zatrudnia właśnie ciebie. Im bardziej spójną i charakterystyczną markę budujesz, tym bardziej jesteś zapamiętywalny, a potencjalny pracodawca poświęca ci więcej uwagi. Jesteś postrzegany jako bardziej wartościowy Wyznaczając poziom zarobków, o jakim marzysz w nowej pracy, popatrz na kwotę z perspektywy pracodawcy, spróbuj ocenić jaką wartość możesz wnieść dla danego przedsiębiorstwa. Im lepiej przeanalizujesz własne kompetencje, talenty i doświadczenia, które mogą przełożyć się na zysk lub rozwój firmy, tym lepiej przekonasz potencjalnego pracodawcę, że jesteś wart oczekiwanych pieniędzy. Pamiętaj, że by Twoje umiejętności postrzegane były jako wartościowe, powinny stanowić odpowiedź na obecne lub przyszłe potrzeby firmy. Jako marka idealnego pracownika stajesz się pożądany, z chwilą gdy twoja publiczność wie jaką wartość dodaną wnosisz. Zbuduj swoją markę pracownika na poziomie podstawowych cech ( znajomość języków obcych, certyfikaty, obsługa komputera, wykształcenie), cech dodatkowych (kompetencje miękkie, motywacja do pracy, doświadczenie), a także w oparciu o unikatowe cechy marki ( to, co najbardziej wyjątkowego możesz wnieść do firmy, czego pracodawca nie znajdzie wśród innych kandydatów) Dajesz gwarancję jakości Wiedząc co wyróżnia cię jako markę personalną lub markę pracownika, możesz skuteczniej komunikować swoją wyjątkowość wśród swoich odbiorców. W pierwszej kolejności daj się poznać swoim potencjalnym amabasadorom marki, czyli osobom, które miały okazję z tobą współpracować lub mogą zaświadczyć o twoich wyjątkowych talentach. Mogą to być twoi profesorowie, poprzedni pracodawcy lub współpracownicy, a także każdy, kogo opinia może mieć znaczenie dla twojej firmy marzeń. Jeśli pracodawca usłyszy o tobie pozytywne opinie jeszcze zanim pojawisz się na rozmowie kwalifikacyjnej, będzie bardziej przekonany co do twoich zapewnień. Zwiększasz swoje szanse na sukces Jeżeli myślisz o pracy w prężnie rozwijającej się, dużej firmie, powinieneś pamiętać, że tam najbardziej oczekiwani kandydaci z dużą świadomością siebie, pomysłem i planem na życie, który realizują wedle własnych wartości i zasad. Ktoś, kto świetnie zarządza sobą, będzie umiał zorganizować także pracę swoją i innych. Dziś pracodawca postrzega ciebie jako właściciela spółki “Ja”, którą na co dzień kierujesz. Świadomość własnych talentów zwiększa poczucie własnej wartości i sprawia że jesteś bardziej elastyczny i odporny na stres. Jednocześnie dzięki temu lepiej wiesz, w jakich obszarach powinieneś się rozwijać i kształcić swoje kompetencje. Dziś ważną cechą wśród kandydatów jest ich samodzielność. Przy zmieniającym się w takim tempie otoczeniu biznesowym, trudno powierzyć reagowanie na zmiany tylko i wyłącznie dyrektorom lub menedżerom wyższego szczebla. Jeżeli chcesz otrzymać propozycję pracy marzeń, Twoja marka powinna działać i być widoczna na rynku jeszcze zanim wejdziesz na rynek pracy. Pracodawcy nie lubią zatrudniać “kota w worku”, dlatego będą bardziej skłonni zaproponować ci pracę, gdy usłyszą o Tobie z innego źródła, poznają pozytywne rekomendacje, czy też będą pamiętać cię z dni kariery organizowanych w firmie.

Ewa Wilmanowicz

Ewa Wilmanowicz

Personal brander i trener wystąpień publicznych. Autorka publikacji i tekstów popularno-naukowych. W budowaniu marki osobistej, wyjątkowość każdego człowieka rozpatruje w kontekście potrzeb współczesnego świata i indywidualnych pragnień. W pracy stawia na spójność, autentyczność i unikatowość wizerunku. Zobacz Ewę w GoldenLine!  

Zobacz inne moje wpisy

Podziel się opinią

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.