Rozwój serwisów społecznościowych w świecie instant, pozwala dzielić się już nie tylko sprawami życia prywatnego, ale również zawodowego. Według badań Adecco, aż 42,5% badanych rekruterów uważa, że rekrutacja w takich serwisach intensyfikuje proces rekrutacyjny, a 32,3% twierdzi, że optymalizuje koszty całego procesu. Przeglądając profil kandydata, rekruterzy przywiązują największą wagę do umiejętności, doświadczenia zawodowego, zamieszczanych treści, a w przypadku osób wkraczających dopiero na rynek pracy, informacji dotyczących pracy w trakcie studiów lub aktywności w organizacjach studenckich. W przypadku tej grupy osób szczególnie ważne jest, aby już na etapie studiów zacząć budować swoją markę osobistą. Marka to obietnica wartości, a każdy jakimiś się w życiu kieruje. Z całą pewnością możemy mówić o sile lub słabości marki. Silną markę mamy wtedy, kiedy pracodawca bez problemu potrafi odpowiedzieć na proste pytanie: „W czym może mi pomóc?”. Internet jest doskonałym miejscem do prezentowania efektów swojej pracy i chwalenia się sukcesami. Dobrze wyglądają referencje/polecenia od byłych współpracowników, czy pozytywne opinie klientów. Kiedy rekruter wyrusza do sieci w poszukiwaniu odpowiednego kandydata, ma dwie możliwości. Może albo umieścić ogłoszenie albo skorzystać z wyszukiwarki kandydatów, jakie oferują profesjonalne serwisy (np. GoldenLine). Obecnie z tego narzędzia korzysta ponad 6000 rekruterów w całej Polsce, którzy każdego dnia przeczesują bazę kandydatów, szukając „Perełek”. Należy pamiętać o tym, iż rekrutacyjne serwisy społecznościowe mają na celu budowanie profesjonalnego wizerunku zawodowego i nie oznacza to, że w trakcie studiów jest dla nas jeszcze za wcześnie. Wręcz przeciwnie! W tej chwili ogromnym zainteresowaniem cieszą się studenci obcojęzycznych filologii, dla których praca właściwie jest od ręki, podobnie zresztą jak dla studentów uczelni technicznych.

Jak stworzyć profesjonalny profil biznesowy i być widocznym dla pracodawcy:

  • Zadbaj o aktualizację danych na swój temat, prezentując swoje osiągnięcia i kompetencje w profilu. Dowiedz się, jak zadbać o swój profil na GoldenLine;
  • Nawiązuj kontakty z innymi użytkownikami serwisu;
  • Wypowiadaj się w sposób ekspercki w grupach tematycznych, dziel się swoją wiedzą i prezentuj w ten sposób swoje kompetencje;
  • Nie obrażaj innych, wypowiadaj się w sposób kulturalny i merytoryczny;
  • Unikaj publikowania zdjęć pokazujących nieodpowiednie zachowanie. Przeczytaj artykuł Moniki Czaplickiej: Sprawdź, co mówi o Tobie internet.
Więcej porad związanych z karierą przeczytaj w najnowszej publikacji WarsawPress: Kariera. Wybierz mądrze. 

Sandra Wiktorko

Client Development Specialist. Słynna z częstej pracy „w terenie”. W dziale sprzedaży znana jest z tego, że stale poszerza horyzonty i wciąż podbija nowe, nieprzetarte szlaki. Ekspert employer i personal brandingu. Zobacz Sandrę na GoldenLine!

Zobacz inne moje wpisy

Podziel się opinią

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.