Happy woman with laptop at cafe checking her phone

Dlaczego jest to tak ważne w procesie planowania swojej kariery?

Obecnie wielu pracodawców napotyka niezliczone problemy kadrowe. Coraz więcej pracowników odchodzi do innych firm, a rekruterzy mają problem ze znalezieniem wykwalifikowanej kadry. Na znaczeniu przybiera rynek pracownika. Osoby posiadające wysokie kwalifikacje oraz długoletnie doświadczenie mają możliwość negocjacji warunków umowy zawartej z pracodawcą i uzyskania większych korzyści. Rozwój serwisów rekrutacyjnych, takich jak GoldenLine, dał rekruterom dostęp do nowych kanałów komunikacji z potencjalnymi pracownikami. Wystarczy jedna wiadomość, aby nawiązać kontakt z wybranym kandydatem na podstawie jego doświadczenia, umiejętności czy specjalizacji, przedstawić ofertę pracy i umówić się na spotkanie. Dodatkowo pozwala na dostęp do pracowników, którzy sami nie aplikują na oferty, ale bezpośrednio zapytani przez rekrutera mogą podjąć decyzję o zmianie pracy (tzw. kandydaci pasywni czyli nieposzukujący aktywnie pracy). Pracodawca może zaoferować wyższe wynagrodzenie, ambitniejsze projekty czy lepszy pakiet benefitów. Jeżeli założyłeś profil na profesjonalnym portalu społecznościowym z myślą o kontakcie z rekruterami, sprawdź, jak widzą cię inni użytkownicy i o co w pierwszej kolejności powinieneś zadbać.

Uzupełnij profil zawodowy na GoldenLine.pl i skorzystaj z szansy na lepszą pracę.

Profil zawodowy to Twoje wirtualne CV

Profil zawodowy, podobnie jak CV, to twoja wizytówka zawodowa. Jeśli będzie nieuzupełniony, twoja kandydatura nie będzie brana pod uwagę przez rekrutera. W pierwszej kolejności zadbaj więc o to, by dodać wszystkie niezbędne informacje. Skorzystaj z porad administratorów - portale rekrutacyjne często podpowiadają, co jeszcze należy uzupełnić, aby uzyskać więcej odwiedzin rekruterów.

Na co zwrócić szczególną uwagę, aby otrzymywać bezpośrednie wiadomości od rekruterów z ofertami pracy?

Po pierwsze - doświadczenie to nie tylko nazwa stanowiska

Te same stanowiska, choć nazywają się podobnie, wymagają innego zakresu działań. W dodatku niewiele firm stosuje się do standardowego nazewnictwa. Dlatego dla rekrutera najważniejsze jest to, jaki był zakres twoich obowiązków. Im szczegółowej - tym lepiej! Pamiętaj jednak, aby zacząć od zadań, które wykonywałeś najczęściej i które należały do twoich głównych obowiązków. Dla pracodawców są to informacje najważniejsze i - jak wynika z danych GoldenLine - rekruterzy zaglądają do nich w pierwszej kolejności.

Po drugie - wypisz swoje umiejętności

Jeśli zależy ci na wiadomościach od rekruterów, powinieneś umieścić na swoim profilu zawodowym jak najwięcej umiejętności. Przede wszystkim liczą się kompetencje twarde, jak opanowanie programów komputerowych oraz aplikacji, znajomość języków programowania, obsługa maszyn, sporządzanie dokumentów, księgowanie, pozwolenia, znajomość technik i metod analitycznych potrzebnych w pracy. Nie zapominaj również o kompetencjach miękkich, np. zarządzanie projektami czy zespołem, umiejętności negocjacyjne czy umiejętności pracy w stresie. Są one często brane pod uwagę przez rekruterów ze względu na wymagania dotyczące stanowiska czy specyfikę pracy.

Po trzecie - specjalizacja, czyli czym się zajmujesz

Nie zapomnij o dodaniu odpowiedniej specjalizacji! Kandydaci, którzy posiadają na swoim profilu zawodowym doświadczenie i umiejętności z wielu dziedzin, mogą wybrać ich kilka. Obecnie na rynku pracy poszukiwani są specjaliści, a więc jest to istotna informacja z punktu widzenia rekrutera. Przykładowo możesz pracować w IT, ale jest to ogólna nazwa całej branży. Dlatego warto wybrać konkretne specjalizacje np. programista PHP czy programista JAVA. Na tej podstawie rekruterzy wyszukują kandydatów, warto więc upewnić się, czy te informacje są zgodne z prawdą.

Załóż profil zawodowy na GoldenLine.pl i daj się znaleźć pracodawcom.

Jeżeli myślimy o rozwoju kariery, warto kreować swój wizerunek za pośrednictwem profesjonalnych portali rekrutacyjnych. Dzięki nim otrzymujemy do dyspozycji narzędzia, które umożliwiają zaprezentowanie swojej kandydatury i aplikowania na oferty pracy z poziomu serwisu. Zawsze jednak należy pamiętać, że w sieci nic nie ginie. Trzeba zadbać o to, aby wizerunek był pozytywny i profesjonalny. Większość rekruterów sprawdza swoich kandydatów w internecie przed zaproszeniem ich na rozmowę kwalifikacyjną. Skorzystaj z możliwości ustawień prywatności oraz ograniczenia dostępu kreowanych przez siebie treści w mediach społecznościowych służących do celów prywatnych. Warto w zamian wyeksponować profil zawodowy, który na pewno zostanie w pamięci rekrutera.

Podziel się opinią

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.