W obliczu niepokojących wyzwań cywilizacyjnych, takich jak samotność, której doświadcza już co trzecia osoba w zachodniej cywilizacji, ciągły stres czy negatywne konsekwencje postępu technologicznego pracodawcy przekonują się do idei akcji – działań na rzecz nie tyle równowagi, co sztuki łączenia ról życia zawodowego i prywatnego, wzmacniania relacji osobistych i społecznych, troski o kondycję psychiczną i fizyczną pracowników. Tegoroczne motto kampanii organizowanej już po raz ósmy przez  Humanites - „Małe i Duże Rodzinne Podróże” - inspiruje do niestandardowego spędzenia czasu z najbliższymi.

15 maja br. pracownicy firm, które przystąpią do akcji, wyjdą z pracy dwie godziny wcześniej po to, by poświęcić je swoim bliskim, spędzić czas na rozmowach, wycieczkach, budowaniu bliskości oraz odkrywaniu rodzinnych tajemnic. To zgodne z założeniami akcji „DwieGodziny dla Rodziny”, która została zapoczątkowana przez Fundację Humanites osiem lat temu w odpowiedzi na postępujący kryzys więzi rodzinnych i społecznych. Do tej pory w akcji wzięło udział 600 firm w Polsce i w 11 krajach na świecie.

- Im szybciej postępują procesy automatyzacji i poszerzającej się kolaboracji człowieka i maszyn, skutkujące pogłębiającymi się procesami rozpadu więzi społecznych pomimo wielu komunikatorów i serwisów społecznościowych, tym bardziej potrzebujemy powrotu do fundamentów tego, czym jest człowiek jako istota społeczna. Ważne, by był on świadomym użytkownikiem nowych technologii, a nie ich biernym obiektem i niewolnikiem - mówi Zofia Dzik, doświadczony menadżer i Prezes Zarządu Humanites.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.